AKTUALNOŚCI
dodano 10-06-2017
Język i praktyka mediów tradycyjnych i społecznościowych
dr Milena Kindziuk
Obszar badawczy obejmuje: problem wizerunku medialnego (prasa, YouTube, Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram), język artykułów prasowych, gatunki dziennikarskie w mediach, język reportażu oraz wywiadów (internet, prasa, telewizja, radio), język memów internetowych, język materiałów zamieszczanych na YouTube`ie, język audycji radiowych i telewizyjnych, język reklam w mediach, obraz Kościoła w mediach tradycyjnych i społecznościowych.
Literatura podstawowa:
- Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007.
- Gackowski T., Łączyński M., Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek. Jak i po co należy go badać, Warszawa 2009.
- Heller M., Uwagi o etyce i metodyce pracy naukowej, [w:] Tenże, Moralność myślenia, Tarnów 1993, s. 149-167.
- Kopaliński W., Słownik mitów i tradycji kultury, Warszawa 1987.
- Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1996.
- Skorowski H., Sitkowska K., Robak M., Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.
- Wojcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Warszawa 2012.
Lektury dodatkowe z zakresu ogólnej kultury oraz historii (wybór):
- Jan Paweł II , Pamięć i tożsamość. Rozmowy na przełomie tysiącleci, Kraków 2005
- J. Popiełuszko, Słowa do Narodu. Kazania. Modlitwy. Zapiski z lat 1980-1984, Kęty 1991.
- A. Dziurok, M. Gałęzowski, Ł. Kamiński, F. Musiał, Od niepodległości do niepodległości. Historia Polski 1918-1989, Warszawa 2010.
- S. Wyszyński, Zapiski więzienne, Bydgoszcz 1989.
- Wybór poezji: Cz. Miłosz, Z. Herbert, J.M. Rymkiewicz, K. Wojtyła
- Poza w/w lektura bieżącej prasy : główne pisma opiniotwórcze w Polsce.