Krzysztof Stępniak, ks., dr hab., prof. ucz., dyrektor Instytutu, kierownik katedry, członek Komitetu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach Polskiej Akademii Nauk
Dane podstawowe
Katedra Komunikacji Religijnej, Marketingu i Reklamy
Kontakt: k.stepniak@uksw.edu.pl
Nauka i praca w mediach
Wykształcenie:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Wydział Teologiczny – doktor nauk teologicznych w zakresie teologii fundamentalnej, rok nadania 2001, tytuł rozprawy doktorskiej „W poszukiwaniu Kościoła idealnego. Życie i dzieło Tadeusza Żychiewicza (1922-1994)”.
Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii – doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o mediach, rok nadania 2018, tytuł rozprawy habilitacyjnej „Fenomen reklamy religijnej”.
Pola zainteresowań/badań: reklama i reklama religijna, percepcja i recepcja reklamy, historia reklamy, marketing religijny, komunikacja wizualna i medialna, nowe media, manipulacja i perswazja w komunikacji, dziennikarstwo, uzależnienia internetowe, Kościół a media.
Współpraca/praca w mediach:
2001-2002 Dyrektor programowy i dziennikarz Radia Plus Ciechanów
2002- 2008 Dyrektor naczelny i dziennikarz Katolickiego Radia Ciechanów
2008 Konsultant w Telewizji Polskiej S.A. w Redakcji Programów Katolickich
Współpraca z „Tygodnikiem Powszechnym”, „Polska Times”, „Czas Ciechanowa” i ”Puls Ciechanowa” oraz Radiem Zet (pakiet niezależnych rozgłośni radiowych)
Dydaktyka
Prowadzone seminarium naukowe:
Interpretacje materiałów wizualnych