Tomasz Płonkowski, dr, adiunkt
Dane podstawowe
Zakład Dydaktyki Mediów
Kontakt: t.plonkowski@uksw.edu.pl
Nauka i praca w mediach
Wykształcenie
Magister socjologii, Uniwersytet Warszawski, doktor nauk humanistycznych Uniwersytet Warszawski na podstawie rozprawy „Amerykańska koncepcja społecznej odpowiedzialności dziennikarzy”, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych 1993.
Pola zainteresowań/badań: Specjalizuje się w komunikacji społecznej, socjologii kultury, kulturoznawstwie, badaniach społecznych, public relations, rynku i kultury popularnej. Mam w dorobku naukowym jedną książkę i i kilkadziesiąt artykułów i rozdziałów w książkach, zob. ORCID.
Współpraca/praca w mediach: W 2011 r. (około roku) byłem jako medioznawca konsultantem agencji public relations OnBoard w dwóch akcjach społecznych „Masz komórkę. Masz swoje prawa” i „Fonoholizm”. W ich ramach udzielałem komentarzy i wywiadów dla mediów (prasy, radia, telewizji) na tematy na tematy związane ze zjawiskiem FOMO i nadużyciami w loteriach smsowych. Kilkadziesiąt komentarzy i wypowiedzi użytych przez media jako ekspert na tematy związane z życiem publicznym i kulturą popularną, omawiając wydarzenia medialne, wyniki badań społecznych, rynkowych i dane statystyczne zwłaszcza w latach 2010-2015.
Dydaktyka