Marta Jarosz, dr, adiunkt
Dane podstawowe
Katedra Teorii, Języka i Etyki Mediów
Kontakt: m.jarosz@uksw.edu.pl
Nauka i praca w mediach
Wykształcenie
2010 r., Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, dr nauk humanistycznych w zakresie nauk politycznych, rozprawa doktorska pt. „Językowy obraz świata więziennego a rzeczywistość więzienna w tekstach współczesnych mediów”
2004 r. Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, magister dziennikarstwa i komunikacji społecznej, praca magisterska pt. „Wartościowanie w grypserce a język prasy więziennej w Polsce (na przykładzie „Gazety Więziennej” ZK we Włocławku)”
Pola zainteresowań/badań: język w mediach, nowe media, prakseologia dziennikarska
Współpraca/praca w mediach:
XI 2016 r. laureatka II edycji konkursu dla dziennikarzy „Uzależnienia XXI wieku”
Od II 2011 r. Infor Biznes Sp. z o.o., redaktor dziennik.pl, „Magazyn Dziennik Gazeta Prawna”, dziennikarz
Od 2010 r. Kwartalnik naukowy „Kultura Media Teologia”, UKSW, sekretarz redakcji
II 2009 – VIII 2009 r. Axel Springer Polska, redaktor w dziale projektów internetowych
VIII 2003 – VI 2006 r. redakcja miesięcznika „RAZEM Świat w naszych oczach”, kierownik działu społecznego, dziennikarz i redaktor tekstów, sekretarz redakcji
I – VI 2003 r. redakcja miesięcznika „Moje zdrowie”, dziennikarz
IV – VI 2002r. redakcja kwartalnika uniwersyteckiego „Uniwersytet Warszawski”, dziennikarz
VII 2001 - IX 2002 r. radomszczański oddział „Dziennika Łódzkiego Wiadomości Dnia”, dziennikarz
Dydaktyka
Prowadzone seminarium naukowe: Język jako narzędzie komunikacji