ks. prof. ucz. dr hab. Józef Kloch
Nowe systemy komunikacji znacząco różnią się od klasycznych. Strony WWW, blogi, Facebook, Twitter, YouTube i kolejne, coraz to nowe media społecznościowe, są powszechnie używane - zwłaszcza przez młodych. Stale rozwijają się funkcjonalności social media. To wszystko daje ogromne wprost możliwości prowadzenia dialogu pomiędzy internautami oraz użytkownikami aplikacji społecznościowych. Ów proces komunikacji w Sieci 2.0 jest analizowany i naukowo opisywany w pracach dyplomowych redagowanych przez studentów zainteresowanych tą tematyką.
Seminarium dyplomowe ma na celu w początkowej fazie (1. semestr): zapoznać z podstawami komunikacji w Web 2.0, przygotować studentów do pisania prac naukowych, pomóc w sformułowaniu tematu pracy magisterskiej i w wyborze odpowiedniej dla niego bibliografii. W tym czasie studenci zapoznają się z podstawową literaturą dotyczącą komunikacji w Internecie i funkcjonowaniem mediów społecznościowych oraz przygotowują na zakończenie semestru jeden naukowy artykuł na określony temat (objętość tekstu: od 20 tys. do 25 tys. znaków). Kolejne trzy semestry są poświęcone redagowaniu rozdziałów pracy magisterskiej (po 1 rozdziale na semestr) oraz zapoznawaniu się z najnowszą literaturą przedmiotu.
Lektury omawiane na seminarium:
- Burgess J., Green J., YouTube, Warszawa 2011.
- Flores S. E., Sfejsowani, Warszawa 2017.
- Goban-Klas T., Wartki nurt mediów, Kraków 2011.
- Kloch J., Kościół w Polsce wobec Web 2.0, Kielce 2013.
- Levinson P., Nowe nowe media, Kraków 2010.
- Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.
- Mistewicz E., Twitter - sukces komunikacji w 140 znakach, Warszawa 2014.
- Rettberg J. W., Blogowanie, Warszawa 2012.
- Tapscott D., Williams A. D., Makrowikinomia, Warszawa 2011.
Ww. lektury nie obejmują literatury dotyczącej poszczególnych prac dyplomowych pisanych na seminarium.