AKTUALNOŚCI
dodano 07-11-2020
dr Marek Robak

Marek Robak, dr, adiunkt 

 

Dane podstawowe 

Katedra Komunikacji Społecznej, Public Relations i Nowych Mediów

Centrum Cyfrowej Nauki i Technologii, ekspert Ośrodka Zastosowań Modelowania Obliczeniowego w Analizie Procesów Społecznych

Konsultacje

Kontakt: m.robak@uksw.edu.pl

 

Nauka i praca w mediach 

Wykształcenie 

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Wydział Teologiczny: doktor teologii środków społecznego przekazu, rok nadania 2009, tytuł rozprawy: „Teologicznofundamentalna interpretacja Globalnej Infrastruktury Informacyjnej”, promotor: ks. prof. dr hab. Henryk Seweryniak

Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Wydział Informatyki, Studia podyplomowe „Systemy informatyczne, aplikacje i bazy danych” (2015-2016)

Audytor wewnętrzny systemów bezpieczeństwa informacji zgodnie z normą ISO 27001 (Instytut Kształcenia Menadżerów Jakości, 2016)

Ukończonych kilkanaście szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa, technologii, marketingu internetowego i zarządzania

Dorobek naukowy

ORCID

Pola zainteresowań/badań: komunikacja internetowa, wielkoskalowe metody badań internetu, informatyka medialna, cyberbezpieczeństwo, data science w badaniach społecznych

Współpraca / praca w mediach

od 2014 – Head of IT Operations w firmie badawczej Gemius (odpowiedzialność: międzynarodowa infrastruktura badań, strony www, audyt bezpieczeństwa informatycznego, systemy rejestracji radia i telewizji)

2007-2014 – Puls Biznesu (Bonnier Business) – dyrektor projektów internetowych i IT

1998-2007 – Katolicka Agencja Informacyjna – szef projektów internetowych, redaktor działu krajowego, wydawca serwisu agencyjnego

Członek sztabu przygotowującego obsługę medialną wizyt Jana Pawła II (1999 i 2002) i Benedykta XVI (2006) w Polsce

Redaktor kwartalnika „Kultura – Media – Teologia”

Członek-założyciel Internet Society Poland, 2000-2003 członek komisji rewizyjnej

Członek-założyciel Stowarzyszenia Komunikacji Społecznej Signis-Polska, 2005-2009 członek zarządu

Doradztwo i szkolenia z zakresu komunikacji internetowej w kilkudziesięciu projektach dla mediów, organizacji społecznych, wydawnictw muzycznych, instytucji rządowych i uczelni.

Ponadto artykuły m.in. w miesięcznikach „Więź” oraz „Press”

 

Dydaktyka 

Wykładane przedmioty

Opisy zajęć

Rozkład zajęć 

Prowadzone seminarium dyplomowe: Internet i komunikacja cyfrowa

Prace dyplomowe